20 اشتباه بزرگ دكوراسیونی
نوشته شده توسط : reza

20 اشتباه بزرگ دكوراسیونی

 


اگر می خواهید دکوراسیونی اصولی و منطبق با استانداردها داشته باشید با ما همراه شوید تا تعدادی از بزرگ‌ترین اشتباهات دكوراسیونی را كه طراحان مشهور و حرفه‌ای در بسیاری از خانه‌ها با آن مواجه شده‌اند، برایتان مطرح كنیم.

1.      استفاده بیش از حد از عكس‌ها

اگر فردی با علاقه زیاد به عكس و عكاسی هستید، باید به شما بگوییم كه قاب كردن و به نمایش گذاشتن تعداد زیادی از عكس‌ها در دكوراسیون، كاری اشتباه است. اگر تمام عكس‌هایی را كه می‌گیرید دوست دارید، توصیه می‌كنیم از یك آلبوم عكس برای نمایش آنها استفاده كنید؛ بهتر است عكس‌های خانوادگی و نیز عكس‌هایی را كه در سفرهای خود گرفته‌اید به زیبایی و مرتب در آلبوم عكس قرار دهید و آلبوم را در قفسه كتابخانه خود در دسترس بگذارید؛ تنها چند عكس خانوادگی و خاطره‌انگیز را انتخاب و آنها را قاب كنید تا در دكوراسیون به نمایش بگذارید.

2.      نادیده گرفتن راهروی ورودی و سالن انتظار

راهروی ورودی در هر خانه فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد یك فضای زیبا و ایده‌آل است، پس این فرصت را از دست ندهید. دیوارهای این فضا را با رنگ‌های روشن و زیبا نقاشی كنید و آینه‌ای بزرگ روی دیوار آن نصب كنید. همچنین قسمتی را برای قرار دادن كلیدها و قبوض ماهیانه در نظر بگیرید تا فضایی سازمان یافته و تمیز داشته باشید.

3.      استفاده از لوازم جانبی منسوخ

اجازه ندهید تا دكوراسیون خانه شما به‌واسطه استفاده از اكسسوری‌ها و سخت افزارهای قدیمی و از مد افتاده، كسل كننده و قدیمی جلوه كند. دستگیره‌ كابینت‌ها را با انواع جدید آن عوض كنید و اكسسوری‌های قدیمی را كه سال‌هاست در دكوراسیون خانه شما هستند از دكوراسیون حذف یا آنها را با انواع جدید تعویض كنید.

4.      مبلمان بی‌قرینه و نامتعادل

برخی از افراد هرگز توجهی به تعادل و هم‌خوانی مبلمان و عناصر موجود در دكوراسیون ندارند. شما باید توجه بیشتری به تصاویر دكوراسیون‌های موفق بكنید تا به مرور با چیدمان‌های ایده‌آل آشنا شوید. برای مثال اگر كاناپه‌ای دارید كه قسمت پایینی آن سنگین و حجیم است، نباید از یك میز پذیرایی سنگین در همجواری آن استفاده كنید، بلكه باید از یك میز پذیرایی ظریف، شیشه‌ای و پایه‌دار بهره گیرید و یك چراغ زمینی بلند و كشیده را در كنار چیدمان میز جانمایی كنید تا چشم‌ها را به سمت بالا سوق دهد. هنگام چیدمان و انتخاب مبلمان و وسایل، حتما به این فكر كنید كه چیدمان وسایل در كنار یكدیگر با ایجاد تعادل بصری برای چشم، آزار دهنده نباشد.

5.      نگهداشتن عناصری كه از آنها متنفرید

نگهداشتن عناصری كه از آنها متنفرید در دكوراسیون خانه، یكی از بزرگ‌ترین اشتباهات دكوراسیونی محسوب می‌شود. این كار می‌تواند لطمه زیادی به دكوراسیون شما بزنید. توصیه می‌كنیم عناصری را كه دوستشان ندارید یا دور بریزید یا به یك سازمان خیریه اهدا كنید و جای آن را به عنصری جدید و مورد علاقه خود بدهید.

6.      رسمی بودن بیش از حد

اگر چه رسمی بودن دكوراسیون یك فضا اشتباه نیست، اما به شرطی كه راحتی و آرامش آن به‌واسطه رسمیت زیاد مختل نشود. افراد باید زمانی كه در فضایی هرچند رسمی قرار می‌گیرند، احساس راحتی كنند و بدانند كه می‌توانند از آن فضا استفاده كنند. رسمی بودن فضا نباید كاربردی بودن آن را از بین ببرد.

7.      صندلی‌های غذاخوری ناراحت

هرگز به انتخاب و خرید مبلمان، به‌خصوص صندلی غذاخوری ناراحت اقدام نكنید. قبل از خرید صندلی‌ها روی آن بنشینید و تصور كنید كه نشستن برای مدت طولانی روی آن راحت است یا خیر. همچنین ارتفاع آن نیز باید با ارتفاع میز غذاخوری تناسب داشته باشد و نباید صندلی بیش از حد كوتاه یا بیش از حد بلند باشد.

8.      به‌هم‌ریختگی و شلوغی قابل مشاهده

به‌هم ریختگی و شلوغی فضا نه تنها سبب تخریب جلوه دكوراسیون می‌شود، بلكه افراد در آن فضا زندگی پراسترس و نا آرامی را تجربه می‌كنند. برای غلبه بر این مشكل، سبدها و جعبه‌هایی را تدارك ببینید و اشیاء را در آنها قرار دهید و این سبدها را در فضایی پنهان سازید. هرچه دكوراسیون خانه شما خلوت‌تر باشد، جلوه آن زیبا و آرامش‌بخش‌تر خواهد بود.

9.      هماهنگ بودن همه چیز با هم

این كه دكوراسیون خانه خود را شبیه سالن نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های مبلمان و وسایل خانگی تدارك ببینید اشتباهی بزرگ است، زیرا حقیقتا در این خانه‌ها نمی‌شود زندگی كرد! اینكه همه چیز مربوط و هماهنگ با هم باشد اشتباه است. فروشگاه‌ها برای اینكه مبلمانشان به فروش برسد آنها را به گونه‌ای خاص به نمایش می‌گذارند اما در خانه‌ای كه قرار است در آن زندگی كنید، باید تنوع وجود داشته باشد و عناصر در برخی فضاها با هم هماهنگ و در بعضی قسمت‌های دیگر با هم متفاوت باشند.

10.  پیروی بیش از حد از مدهای زود گذر

پایبندی بیش از حد به مد بسیار اشتباه است، زیرا مدها به همان سرعتی كه رایج و محبوب می‌شوند به همان سرعت نیز جذابیت خود را از دست می‌دهند. این كار به‌خصوص در مورد مبلمان و عناصر دیگری كه باید سال‌ها آنها را مورد استفاده قرار دهید اشتباهی بزرگ است. زمانی كه مد جذابیت خود را از دست می‌دهد، دیگر تحمل آن عنصر برایتان سخت خواهد شد و تعویض آن نیز ممكن است هزینه زیادی را به شما تحمیل كند.

11.  استفاده از مبلمانی كه متناسب نیستند

فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های مبلمان خیلی بزرگ‌تر و وسیع‌تر از اتاق نشیمن شما هستند؛ بنابراین احتمال دارد زمانی كه مبلمان را خریداری و به خانه خود می‌آورید، با مشكل سایز و مقیاس مواجه شوید. در اینجا نكاتی را مطرح می‌كنیم كه به شما كمك می‌كنند تا از مواجه شدن با این مشكل در امان باشید:

  • طرحی خام و ساده از فضایی را كه در اختیار دارید با مقیاس‌های حقیقی كه به یك نسبت كوچك شده‌اند، هنگام خرید همراه خود داشته باشید.
  • در هر فضا بیش از حد وسیله قرار ندهید.
  • اندازه‌گیری دقیق اتاق كمك می‌كند تا احتمال بروز اشتباه كمتر شود.

12.  استفاده بیش از حد از الگوهای رنگی

اگر شما بیش از حد از الگوهای رنگارنگ در دكوراسیون خانه استفاده كنید، ممكن است فضای دكوراسیون شما شلوغ و پر هرج و مرج به نظر برسد و سبب سردرگمی و خستگی چشم‌ شود.

13.  قالیچه شناور

استفاده از قالیچه‌هایی با سایزی نامتناسب با فضا  كه مدام حركت می‌كنند و جای ثابتی ندارند، یكی از اشتباهات بزرگ است. قبل از خرید قالیچه ابتدا سایز فضا را در نظر بگیرید و قالیچه را طوری روی زمین بیاندازید كه دو پایه جلوی مبلمان روی آن قرار بگیرد. استفاده از قالیچه بیش از حد كوچك یا بیش از حد بزرگ برای فضا، هر دو اشتباه است.

14.  نورپردازی نامناسب

در هر فضایی به نسبت زمانی از روز كه در آن به سر می‌برید، نیاز به نورپردازی متناسب با آن زمان دارید؛ بنابراین تمهید نورپردازی ثابت و یك اندازه برای همه فضاها اشتباه است. از این‌رو استفاده از دیمر را به شما توصیه می‌كنیم. این وسیله ارزان كه بسیار آسان نصب می‌شود، بسیار مفید است و می‌تواند به خوبی میزان و شدت نور را بسته به نیاز و خواسته شما تنظیم كند.

15.  نصب قاب‌ها در ارتفاع بیش از حد بالا

اگر برای تماشا و دیدن یك قاب نیاز دارید كه گردن خود را بالا بگیرید، مطمئن باشید كه محل نصب قاب شما اشتباه است. قاب را باید در زاویه دید افراد نصب كنید تا بدون بالا بردن سر بتوانند آن را مشاهده كنند. فریم بالایی در اتاق را نگاه كنید، بالاترین نقطه‌ای كه مجازید یك قاب بزرگ را نصب كنید، هم‌تراز فریم بالای در است؛ البته بهتر است قاب پایین‌تر از فریم در نصب شود. همچنین اگر قصد دارید قاب را روی دیوار بالای كاناپه نصب کنید، قانون این است كه لبه پایین قاب با بالای كاناپه 15 سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

16.  عقب قرار دادن مبلمان

مبلمان را دقیقا كیپ دیوار قرار ندهید و آنها را به سمت مركز فضا بیاورید. گاهی پشت مبل‌ها و كنسول‌ها به قدری زیبا هستند كه با نمایش آنها و قرار دادن در جایی كه پشت آنها نیز قابل مشاهده باشد، می‌توانید بر زیبایی و جذابیت دكوراسیون خود بیافزایید. چیدن مبل‌ها به صورت دایره یا نیم دایره در مركز فضا نیز بر گرمی و صمیمیت فضا می‌افزاید.

17.  نادیده گرفتن پنجره‌ها

بعد از رنگ، پرده‌ها موثرترین و ساده‌ترین راه برای تغییر جلوه دكوراسیون هستند. پرده‌ها را حداقل 5 سانتی‌متر بالاتر از قاب پنجره نصب كنید و همچنین استفاده از پرده‌های تمام قد برای پنجره‌ها می‌توانند بر وسعت و شكوه فضا بیافزایند. حتی ساده‌ترین پرده نیز می‌تواند بر زیبایی دكوراسیون تاثیرگذار باشد. همچنین می‌توانید با كمك یك شید در پشت پرده، میزان نور ورودی را كنترل و تنظیم كنید.

18.  ترسیدن از رنگ   

بسیاری از افراد عاشق رنگ‌ها هستند اما می‌ترسند از آنها در فضای منزل شان استفاده كنند؛ این اشتباه است. در استفاده از رنگ‌ها در دكوراسیون فضاهای مختلف خانه جسورانه عمل كنید و رنگ‌هایی را كه دوست دارید، در اتاق خود تجربه كنید. هیچ مشكلی پیش نمی‌آید، در نهایت اگر جلوه نتیجه كار را دوست نداشتید، می توانید به آسانی رنگ را عوض كنید. این نكته را در نظر بگیرید که جلوه رنگ‌ها در یك اتاق، در ساعات مختلف شبانه‌روز متفاوت است.

19.  استفاده از گل‌های مصنوعی

این مورد بسیار بحث برانگیز است. اما در كل استفاده از گل‌های مصنوعی در دكوراسیون اشتباه است، زیرا این گل‌ها گرد و غبار را روی خود جمع می‌كنند و هیچ تاثیر مثبتی بر جو حاكم بر فضا ندارند. برای افزودن رنگ‌های مختلف و همچنین طراوت و شادابی واقعی، توصیه می‌كنیم از دسته گل‌های طبیعی استفاده كنید و اگر استفاده مدام از گل‌های طبیعی در دكوراسیون خانه گران تمام می‌شود، برای آوردن رنگ‌های زنده و زیبا می‌توانید از ظرفی پر از میوه‌های تازه و تمیز در دكوراسیون استفاده كنید. به همین سادگی!

20.  استفاده بیش از حد از بالش و كوسن در دكوراسیون تخت‌خواب و مبلمان

این كار قطعا اشتباه است؛ زیرا فرد را مجبور می‌كند هنگام دراز كشیدن روی تخت یا نشستن روی مبل دقایقی را به برداشتن كوسن و بالش‌ها بپردازد تا جایی برای خودش باز كند! به جای صرف هزینه، انرژی و وقت خود برای این كار، بیشتر تمركز خود را روی دكوراسیون فضایی از خانه منعطف كنید كه فرد هنگام دراز كشیدن و نشستن نظاره‌گر آن است.


داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: